.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تأسیس فرمانداری شیرگاه مورد اجماع مسئولان نیست

تأسیس فرمانداری شیرگاه در جغرافیای سوادکوه مورد اجماع مسئولان نیست.
 به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، ارتقای روستا، بخش، شهر در تقسیمات کشوری دارای منافعی است که نخبگان مناطق مختلف به دنبال دستیابی به اهداف توسعه در قالب این ارتقا هستند.

ارتقای بخش شیرگاه به فرمانداری از مباحثی است که از سال‌های گذشته آغاز شده است و در حال حاضر به یکی از موضوع‌های اصلی بخش شیرگاه در شهرستان سوادکوه تبدیل شده است.

مسئولان انتخابی و انتصابی شهرستان سوادکوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سوادکوه به بیان دیدگاه‌های خود با موضوع تأسیس فرمانداری در شیرگاه پرداختند.

خواسته‌های مردمی برای تأسیس فرمانداری شیرگاه در حال بررسی است

نماینده سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که همواره بر سوادکوه واحد تأکید دارد، گفت: سوادکوه واحد از اولویت ما بوده است.

سید هادی حسینی به درخواست‌های مردمی برای ارتقای بخش شیرگاه به فرمانداری اشاره کرد و افزود: خواسته‌های مردمی برای تأسیس فرمانداری شیرگاه در حال بررسی است و کارشناسی دولت برای این مسئله مورد نظر انجام می‌شود و اگر شرایط لازم را دارا باشند، شاهد تأسیس فرمانداری در شیرگاه خواهیم بود.

راه حل بیکاری و محرومیت ما ایجاد چندین شهرستان نیست

فرماندار سوادکوه در جلسه آذرماه سال‌جاری شورای اداری شهرستان با انتقاد از تفکر تکه تکه کردن شهرستان سوادکوه، آن را مانع توسعه شهرستان توصیف کرد.

وی با اشاره به این‌که با بسیاری از بزرگان صحبت کرده‌ام که نباید هر فردی از هر گوشه‌ای برای تکه تکه کردن سوادکوه اقدام کند، یادآور شد: سوادکوه عامل وحدت است و سوادکوهی‌ها در سراسر جهان به سوادکوهی بودن خود افتخار می‌کنند.

این مسئول با اشاره به تفکر تکه تکه شدن سوادکوه، افزود: شاید دست‌هایی در کار هست که سوادکوه را تکه تکه کنند و عامل وحدت را از بین ببرند و آن را دلیلی برای پیشرفت مناطق خود توجیه می‌کنند ولی در مقایسه با مناطق توسعه یافته دیگر، پیشرفت را باید در وحدت جست‌وجو کنیم.

فرماندار سوادکوه با تأکید بر این‌که ایجاد چندین شهرستان در استان و سوادکوه موجبات کاهش بیکاری و محرومیت را فراهم نمی‌آورد، گفت: راه حل بیکاری و محرومیت ما ایجاد چندین شهرستان نیست.

بخش شیرگاه شرایط مناسبی برای ارتقا به فرمانداری را دارد

یدالله پیاب رئیس شورای اسلامی بخش شیرگاه نیز با اشاره به این مطلب که بخش شیرگاه شرایط مناسبی برای ارتقا به فرمانداری را دارد، عنوان کرد: وجود عالمان بزرگ دینی، علمی، فرهنگی و اجتماعی مانند آیت‌الله العظمی صالحی، شهرک صنعتی بشل و ناحیه صنعتی اسلام‌آباد، وجود جاذبه‌های مختلف صنعت گردشگری، وجود جنگل‌های گسترده، جاده بین‌المللی، وجود بیشترین اراضی باغی و زراعی سوادکوه از مهم‌ترین شاخص‌های مورد نیاز برای ارتقای بخش شیرگاه به فرمانداری است.

رئیس شورای اسلامی بخش شیرگاه به مهاجرپذیری روستاهای بخش شیرگاه اشاره کرد و افزود: روستاهای بخش شیرگاه دارای جمعیت ثابتی است و مهاجرپذیری آن از دیگر شاخص‌های برجسته این بخش است.

وی به شناور بودن بالای جمعیتی در شیرگاه اشاره کرد و یادآور شد: جمعیت ثابت شیرگاه و افزایش آن با جمعیت شناور از ملاک‌های قابل توجه در ارتقای تقسیمات کشوری بخش شیرگاه به فرمانداری است.

فرمانداری شیرگاه با پسوند یا پیشوندی از سوادکوه باشد

عضو شورای اسلامی شهر شیرگاه و عضو شورای اسلامی شهرستان سوادکوه با اشاره به شاخص‌های جمعیتی، اقتصادی و انسانی بخش شیرگاه گفت: استقرار فرمانداری شیرگاه در حال پیگیری است.

عارف جعفرنژاد به بازدیدهای اولیه کارشناسان برای ارتقای بخش شیرگاه به فرمانداری خبر داد و افزود: طومارهای مختلف مردمی و درخواست برای ایجاد فرمانداری شیرگاه برای مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی ارسال شده است و انتظار همکاری و همراهی آنان مورد انتظار مردم است.

وی به علاقه‌مندی مردم شیرگاه برای حفظ هویت سوادکوهی خود تأکید کرد و با اشاره به فاصله قابل توجه شیرگاه تا مرکز شهرستان، خاطرنشان کرد: نام فرمانداری شیرگاه با پسوند یا پیشوندی از سوادکوه باشد تا بر ارتباط و همبستگی فرهنگی و اجتماعی آن با سوادکوه تأکید شود. /ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 بهمن 1391
آقای پیاب وجود علما چه ربطی به شهرستان شدن دارد .پس اگه اینگونه که شما میفرمایید شهرستان قم باید 50 تا شهرستان داشته باشد
نا شناس 30 بهمن 1391
بنده به عنوان يك تحصيلكرده شيرگاهي حاضر به اين كار نيستم اين كار يك عوامفريبي محرزه
شيرگاهي 30 بهمن 1391
با توجه به اينكه طرح شهرستان پيشنهادي توسط افراد ديگري هم چنان در حال تغيير و پيگيري مي باشد ولي متاسفانه افرادي با عناوين مختلف جهت تبليغات شخصي خود در انتخابات شورا ها خود را يكي از مرتبطين به اين موضوع دانسته و با عوام فريبي قصد لاپوشاني عملكرد ضعيف خود در دوره هاي قبلي داشته
نا شناس 30 بهمن 1391
آقای حسینی شما شعار سوادکوه واحد را این تککرار نکنید بفر مایید من تا بع شیخ نظر ی هستم که برای زیراب تلاش میکنه نه سوادکوه واحد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.038 seconds.